whoopy whoopy whoopy whoopy whoopy whoopy whoopy whoopy whoopy

Pagina's: Eerste Vorige Pagina 2 van 2 Volgende Laatste

vaarverslag 2012

Wat een heerlijk vaar seizoen hebben we achter de rug

Brabantse Biesbosch

Tijdens de school vakantie van onze zoon hebben we volop gebruik (voor het eerst na de verbouwing) kunnen maken van de Whoopy

Onze eerste tocht ging van Loosdrecht naar de Brabantse Biesbosch de route die we hebben gevolgd is:
via het hilversums kanaal naar de vecht gevaren deze uitgevaren naar Maarssen daarna over het Amsterdams rijnkanaal via de prinses Beatrix sluis en een stukje lek over het merwede kanaal gevaren en via de Linge richting Gorinchem gevaren.
Daar aangekomen even wat boodschappen gedaan en in Gorinchem en geslapen

Haven van Gorinchem

De volgende dag zijn we de sluis doorgegaan en hebben we een stukje over de merwede gevaren naar de sluis bij Werkendam om zodoende in de Brabantse Biesbosch te komen

stilte voor de aangekondigde storm in de Brabantse Biesbosch bleek achteraf alleen maar een beetje regen te zijn

In de Biesbosch hebben we een heerlijke week gehad lekker de boot op een strandje geparkeerd luieren, genieten en zwemmen

we zijn ook nog een dagje naar de Sliedrechtse Biesbosch geweest want mijn ouders (84 jaar) wonen in Dordrecht en die konden zo ook nog even een dagje mee pikken op de boot.

Na deze week moesten we helaas weer even terug naar de thuis haven en dit hebben we dan ook via dezelfde route gedaan.

Zoals gezegd moesten we even naar huis maar konden gelijk weer inpakken om onze vakantie voort te zetten

We hadden toen het plan opgevat om naar Gouda te varen

De route die we hebben gevolgd is: via het hilversums kanaal naar de vecht deze uitgevaren naar Maarssen daarna over het Amsterdams rijnkanaal en bij de Zuidersluis het Merwede kanaal opgegaan daarna via de Doorslag de Hollandse IJssel opgegaan en deze volledig uitgevaren naar Gouda

Hilversums kanaal

Aangekomen in Gouda hadden we het plan om daar een paar daagjes te blijven maar dat bleek ons ding toch niet te zijn
Veel te druk aanleggen in het centrum is leuk maar als er een drukke weg pal tegenover de aanlegplaats ligt waar de hele dag auto’s over razen ben ik snel klaar wel hele leuke mensen ontmoet wat we overigens de hele vakantie meerder malen hebben gehad

Hollandse ijssel

Sluis naar Gouda

We hebben een nacht geslapen daar en zijn toen doorgevaren over het Gouwe kanaal naar Boskoop

Haven van Boskoop

Daar hebben we toen afgemeerd in de vereniging’s haven van Boskoop en geslapen

De volgende dag kwamen onze broers met aanhang langs (die wonen allen in Rotterdam) en die hebben lekker een dag bij ons aan boord vertoeft de dag hebben we afgesloten met een lekkere barbecue waarna ze weer op huis aangingen.

De volgende dag de trossen weer los gegooid en zijn we over het Aarkanaal de Amstel en de Weesper trekvaart weer langzaam richting Loosdrecht gevaren met als tussen stop Weesp

Amstel

Weesp

Dit dorp is dus echt de moeite waard gezellig klein dorp en een leuke haven meester ( bij de lange vechtbrug) (Leo) en heel de dag bootjes langs zien varen hier zijn we dan ook een paar daagjes blijven hangen

Van Weesp zijn wede oude vecht afgevaren waarna we via de sluis weer de hilversums kanaal afgegaan zijn naar onze thuis haven .

We moesten toen helaas weer even een paar dagen naar huis maar konden wel even wasjes draaien maar gingen wel zo snel als het kon weer lekker naar de boot

Verre tochten waren voor dit jaar voorbij we hadden besloten( omdat we nog geen buiten besturing hebben) om nu wat dichter bij huis te blijven.

Zo zijn we nog lekker op de loodrechte plas gebleven lekker aan een eilandje (het weer)

Eiland het weer in loosdrecht

De volgende dag zijn we toen toch nog een keer richting Weesp gegaan daar hebben we halverwege aan de kant bij Nederhorst den berg aangelegd (prachtige lig plaatsen) en daar kregen we visite van onze oude buurtjes

Nederhorst den berg

we hebben die dag met stralend weer lekker gebarbecued de buren hadden alles verzorgd qua eten en drinken was alleen wel even schouwen met de bootschapen maar dat had ik er graag voor over

Na een nachtje te hebben geslapen zijn we doorgevaren naar Weesp en hebben daar nog twee nachten geslapen

Toen was het tijd om definitief een eind te maken aan onze vakantie zoonlief moet weer naar school dus kunnen we alleen nog de weekendjes (mits ik niet hoef te werken) naar de boot maar we kunnen wel terug kijken op een geweldig vaar seizoen

Hopen dat het weer volgend jaar net zo mee werkt zie er nu al naar uit

voor foto's van onze reisen zie het foto boek